hontroringenser

Alla inlägg under januari 2012

Av emma mattsson - 30 januari 2012 00:45

Något jag aldrig glömmer.. Finns många saker som jag aldrig kommer att glömma!

Okej en sak jag aldrig glömmer är dagen då jag flyttade in i min lägenhet. Känslan av att börja leva på egenhand,ta ansvar över mig själv, veta att det är MITT boende och INGEN annans, inte ha någon som tjatar på en att man ska göra si och så, bestämma när jag ska äta/sova/städa osv.

Den känslan jag hade var både skrämmande och spännande. Jag är glad att jag flyttade, har lärt mig mycket genom det. Det är ett stort steg att ta, att vara 16 år och flytta hemifrån.

Som sagt det är något jag aldrig glömmer men det är även något som jag aldrig någonsin kommer att ångra! 


Av emma mattsson - 29 januari 2012 00:29

Ikväll har jag,Sandra och Morgan ätit tacos och kollat på "the notebook".Det har varit trevligt, nu sitter jag och väntar på att Paul ska höra av sigså att jag kan gå hem till honom och mysa med honom. Ja, jag är väldigtkär och det känns så fruktansvärt bra!Nej, nu ska jag vara lite social med Sandra och Morgan innan jag ska gå :)

Av emma mattsson - 19 januari 2012 21:24

Det finns många band och artister som jag tycker är bra, har nog ingen riktig favorit. Men jag skriver några jag tycker är bra :)

Band:
Crashdiet
Ailucrash
Mimikry
I am so me
Billion dollar babies
Rhinestone
Kent
Sabaton

Artister:
Lars Winnerbäck
Melissa Horn
Lasse Lindh
Kepten Röd
Veronica Maggio

Kommer inte på fler just nu, men som sagt har nog ingen riktig favorit ^^ 

Av emma mattsson - 17 januari 2012 16:12

Personer i min omgivning ser mig som en glad och sprallig tjej! Visst är jag en glad person, men även den gladaste människan kan vara ledsen. Jag kan vara ledsen ganska ofta men visar inte alltid det, har alltid varit sådan. Bara för att jag skriver att jag kan vara ledsen ofta betyder inte att jag är det hela tiden! Jag är en galen tjej som älskar att hitta på tokigheter, jag har en väldigt rolig humor (enligt mig xD). Jag är även en positiv människa, för det mesta.

Jag är en person som är omtänksam och generös, ibland kan jag vara nästan lite för generös. Jag är en person som har svårt att säga nej, vissa personer har utnyttjat det ganska mycket, så har försökt skärpa mig på den fronten. Det är inte ofta jag blir arg, men blir jag arg så blir jag det på riktigt.


Nej men nu har ni fått veta hur jag är som person, om ni vill veta mer så släng in en kommentar eller något sånt!


Av emma mattsson - 16 januari 2012 23:00

Kände för att lägga ut ett litet "filmtips" såhär halv tolv på natten...
Tänkte tipsa om en film som heter  " Dead poets society ", den är från 1989. Den har även fått en Oscar för bästa manuskript.


Enligt mig är det en film som är värd att se, fast det är en gammal film så är den endå hyfsat bra.

Den handlar om en privatskola för killar och dom får en ny lärare som har en annorlunda filosofi och inspirerar killarna att fånga dagen, carpe diem. Läraren John Keating (Robin Williams) lär sina elever att dom ska gå sin egen väg och att genom poesin komma närmare skönheten och meningen med livet. Det är mycket poesi med i filmen.

Filmen visar ganska mycket hur det är att leva som en tonåring i en sträng miljö med hård disciplin om man kan kalla det så. 

   

Nej nu ska jag försöka sova lite, men som sagt filmen är värd att se! 

Av emma mattsson - 16 januari 2012 22:50

Gör ett till inlägg om listan med tanke på att jag inte har gjort det någon dag!
 

Fast istället för "vad jag önskar mig" så kör vi på "det jag önskade mig" istället.
Jag skriver en punktlista.Sen så skriver jag bakom om jag fick det eller inte, det blir skitbra! 


  • Rockstadfalun biljett - fick
  • Peace and love biljett - fick inte, men kommer få i present
  • Smycken - fick
  • Pengar - fick
  • Saker till lägenheten - fick
  • Parfym - fick

Det var typ det jag önskade mig ^^

Av emma mattsson - 16 januari 2012 22:18

En ganska nytagen bild iaf :)
Tryck på bilden för att få den större!

 

Av emma mattsson - 15 januari 2012 14:50

Idag ska jag ta och städa hela lägenheten, det skulle verkligen behövas :)
Sandra ska vara med mig så jag får lite sällskap eftersom det inte finns något tråkigare än att vara själv när man städar. Men det finns inget bättre att göra en söndag så kan lika gärna ta en städdag.

Jag ska lägga ut ''dag 6'' från listan men har ingen nytagen bild på sandras dator, så jag fixar det sen.

Hoppas ni får en trevlig och mysig söndag :)

Ovido - Quiz & Flashcards